W przedmiocie gwarancji producenta towaru oraz odpowiedzialności sprzedawcy względem kupującego z tytułu rękojmi, zastosowanie znajdują obowiązujące przepisy kodeksu cywilnego.
Gwarancji, rękojmi podlegają wady ukryte produktu wynikające z błędów materiałowych lub procesu produkcyjnego. Oznacza to jednocześnie, że gwarancji, rękojmi nie podlegają wszelkie uszkodzenia mechaniczne (rozdarcia, obtarcia, rozcięcia itp.) oraz uszkodzenia spowodowane niedbałym lub niewłaściwym, niezgodnym z przeznaczeniem użytkowaniem (suszenie obuwia na promiennikach ciepła, pranie itp.).
Wszystkie zakupione towary podlegają gwarancji przy sprzedaży, tzn. gwarancji producenta, jeśli ten takiej udziela, zawsze jednak każdy zakupiony u nas produkt jest niezależnie od gwarancji producenta zabezpieczony rękojmią udzielaną bezpośrednio przez nasz sklep.
Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi. Jednakże w razie wykonywania przez kupującego uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.
GWARANCJA PRODUCENTA jest określona na dany okres od daty zakupu (na podstawie karty gwarancyjnej lub / z dokumentem zakupu – paragon, faktura).
Jeżeli w dokumencie gwarancyjnym nie zastrzeżono innego terminu, termin gwarancji wynosi 24 miesiące liczone od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana. Potwierdzeniem udzielenia gwarancji przy sprzedaży, jest wydany kupującemu dokument gwarancyjny.
Uszkodzony produkt można odesłać pocztą, na nasz adres:
Sklep Trekker Sport ul. Powstańców Wielkopolskich 12 B 61-895 Poznań Przesyłka z reklamowanym towarem powinna zawierać wypełniony formularz zgłoszenia reklamacji. Prosimy wypełnić wszystkie pola pismem drukowanym.
RĘKOJMIA
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną.
Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
2) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
3) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
4) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego (wydania rzeczy) lub wynikały z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.
Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili wydania rzeczy kupującemu. Sprzedawca nie jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które powstały po przejściu niebezpieczeństwa na kupującego.
RĘKOJMIA to okres 24 miesięcy od daty wydania rzeczy kupującemu (rozpatrywana na podstawie dokumentu zakupu – paragon, faktura, potwierdzenia odebrania rzeczy).
Uprawnienia z tytułu rękojmi.
Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie:
- o obniżeniu ceny albo
- odstąpieniu od umowy,
chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
Jeżeli kupującym jest konsument, kupujący może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać:
- wymiany rzeczy na wolną od wad albo
- zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.
Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
Dostarczenie wadliwego towaru
Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu. Stosuje się również do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad.
Produkt, po wykryciu w nim wady winien zostać dostarczony jak najszybciej, produkt winien być czysty (pozbawiony zabrudzeń jak błoto, piasek), a także suchy jeżeli był czyszczony.
Sprzedawca obowiązany jest przyjąć od kupującego rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
Kupujący ponosi odpowiedzialność za skutki swoich zaniechań, spowodowane w szczególności użytkowaniem rzeczy po wykryciu wady oraz przetrzymywaniem wadliwej rzeczy pomimo istniejącego obowiązku jak najszybszego dostarczenia rzeczy do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.
W przypadku korzystania z uprawnień z tytułu rękojmi, prosimy o kontakt z nami w celu ustalenia warunków odbioru przez nas wadliwego towaru. Prosimy o kontakt mailowy bądź telefoniczny.
Prosimy wypełnić wszystkie pola pismem drukowanym.
Decyzja sklepu w przedmiocie zgłoszonej wady oraz oświadczenia kupującego (zob. powyżej – „Uprawnienia z tytułu rękojmi”) zostaje podjęta w ciągu 14 dni od daty złożenia przez kupującego oświadczenia w przedmiocie żądania: obniżenia ceny, usunięcia wady lub wymiany produktu.
Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
Koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy (naprawiony produkt odsyłamy na koszt sklepu), robocizny, materiałów oraz ewentualnego ponownego zamontowania i uruchomienia.
Wygaśniecie uprawnień z tytułu rękojmi zawady fizyczne.
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 24 miesięcy od dnia wydania rzeczy kupującemu.
Przy sprzedaży między przedsiębiorcami kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie.
Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli kupującym jest konsument, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. W terminach wymienionych w zdaniu poprzednim kupujący może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej. Jeżeli kupujący żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień, przysługujących kupującemu z tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Stosuje się odpowiednio do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących kupującemu, zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.
Upływ terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił.
Do kogo się zwrócić w przypadku sporu ze sklepem.
W przypadku powstałego sporu ze sklepem, konsument ma możliwość skorzystania z sądowych i pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.),z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.),z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą.
Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej
Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
Cookies pomagają nam dostarczać nasze usługi. Korzystając z naszych usług, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji
Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort poruszania się po witrynie. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane jako niezbędne są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i rozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może mieć wpływ na wygodę przeglądania.
Essential
Nazwa
Opis
Lifetime
CART
The association with your shopping cart.
1 Rok
CATEGORY_INFO
Allows pages to be displayed more quickly.
1 Rok
COMPARE
The items that you have in the Compare Products list.
1 Rok
CUSTOMER
An encrypted version of your customer id.
1 Rok
CUSTOMER_AUTH
An indicator if you are signed into the store.
1 Rok
CUSTOMER_INFO
An encrypted version of the customer group you belong to.
1 Rok
MAGE-CACHE-STORAGE
Local storage of visitor-specific content that enables ecommerce functions
1 Rok
MAGE-CACHE-SESSID
The value of this cookie triggers the cleanup of local cache storage
1 Rok
MAGE-CACHE-STORAGE-SECTION-INVALIDATION
Forces local storage of specific content sections that should be invalidated
1 Rok
PERSISTENT_SHOPPING_CART
Stores the key (ID) of persistent cart to make it possible to restore the cart for an anonymous shopper
1 Rok
ADD_TO_CART
(Adobe Commerce only) Used by Google Tag Manager
1 Rok
REMOVE_FROM_CART
(Adobe Commerce only) Used by Google Tag Manager
1 Rok
PRIVATE_CONTENT_VERSION
Appends a random, unique number and time to pages with customer content to prevent them from being cached on the server
1 Rok
LOGIN_REDIRECT
Preserves the destination page that was loading before the customer was directed to log in
1 Rok
MAGE-MESSAGES
Tracks error messages and other notifications that are shown to the user
1 Rok
Marketing
Nazwa
Opis
Lifetime
CUSTOMER_SEGMENT_IDS
Stores your Customer Segment ID
1 Rok
EXTERNAL_NO_CACHE
A flag that, indicates whether caching is on or off.
1 Rok
FRONTEND
Your session ID on the server.
1 Rok
GUEST-VIEW
Allows guests to edit their orders.
1 Rok
LAST_CATEGORY
The last category you visited.
1 Rok
LAST_PRODUCT
The last product you looked at.
1 Rok
NEWMESSAGE
Indicates whether a new message has been received.
1 Rok
NO_CACHE
Indicates whether it is allowed to use cache.
1 Rok
PERSISTENT_SHOPPING_CART
A link to information about your cart and viewing history if you have asked the site.
1 Rok
Google Analytics
Nazwa
Opis
Lifetime
RECENTLYCOMPARED
The items you recently compared.
1 Rok
STF
Information on products you emailed to friends.
1 Rok
STORE
The store view or language you have selected.
1 Rok
USER_ALLOWED_SAVE_COOKIE
Indicates whether a customer authorized cookies.
1 Rok
VIEWED_PRODUCT_IDS
The products that you recently looked at.
1 Rok
WISHLIST
An encrypted list of products added to your wish list.
1 Rok
WISHLIST_CNT
The number of items in your wish list.
1 Rok
Functionality
Nazwa
Opis
Lifetime
MG_DNT
Allows you to restrict Adobe Commerce data collection if you have custom code to manage cookie consent on your site
1 Rok
USER_ALLOWED_SAVE_COOKIE
Used for cookie restriction mode
1 Rok
AUTHENTICATION_FLAG
Indicates if a shopper has signed in or signed out
1 Rok
DATASERVICES_CUSTOMER_ID
Indicates if a shopper has signed in or signed out
1 Rok
DATASERVICES_CUSTOMER_GROUP
Indicates a customer's group. This cookie is stored as sha1 checksum of the customer's group ID
1 Rok
DATASERVICES_CART_ID
Identifies a shopper's cart actions
1 Rok
DATASERVICES_PRODUCT_CONTEXT
Identifies a shopper's product interactions. This cookie contains the customer's unique quote ID in the system
1 Rok
Statistical
Nazwa
Opis
Lifetime
_ga
Used by Google Analytics
1 Rok
_ga_*
Used by Google Analytics
1 Rok
Ostatnio oglądane
Brak ostatnio oglądanych produktów
Wyczyść wszystko
Sprzedawcą oraz administratorem danych osobowych jest:
Trekker Sport Jacek Drzewiński, Maciej Gajda Sp. z o.o.
ul. Powstańców Wielkopolskich 12b, 61-895 Poznań
NIP 7811601429, Regon 631144510